Ministerie van Veiligheid en Justitie

Deze hoofdrubriek bevat 5 rubrieken:

E-factureren bij het ministerie van Veiligheid en Justitie

Al enkele jaren mogen de leveranciers van de Rijksoverheid hun facturen elektronisch verzenden naar de rijksdiensten. Vanaf 1 januari 2017 is dat verplicht bij alle nieuwe inkoopovereenkomsten met het Rijk. De Rijksoverheid, dus ook het ministerie van Veiligheid en Justitie, is inmiddels in staat elektronische facturen te ontvangen en verwerken.

Het document Voorwaarden elektronisch factureren bij VenJ informeert leveranciers over wat zij moeten weten en de te nemen stappen om te kunnen e-factureren aan het ministerie van VenJ.

Voor het adresseren en identificeren van onderdelen van de Rijksoverheid wordt gebruik gemaakt van een Overheidsidentificatienummer (OIN). U kunt een overzicht downloaden van de actuele organisatieonderdelen van VenJ met bijbehorend OIN die u kunt gebruiken voor e-facturatie.

De Rijksoverheid. Voor Nederland