Campagne 'Brexit voor ondernemers'

'Zorg dat Brexit jouw bedrijf niet in de weg zit'. Dat is de slogan van de campagne die zich richt op het Nederlandse bedrijfsleven.

Doel van de campagne

De campagne heeft in eerste instantie tot doel de urgentie bij het Nederlandse bedrijfsleven en instellingen verder te verhogen zodat ze zich gaan voorbereiden. Zij hebben veel baat bij goede voorbereiding om straks niet tegen onverwachte problemen aan te lopen.

Over de campagne

Brexit wordt in de campagne op een luchtige manier dichtbij gebracht met een doorverwijzing naar concrete acties en tips zoals het aanvragen van transportdocumenten, het controleren van servicecontracten en het in gesprek gaan met toeleveranciers en afnemers. Deze acties staan op Brexitloket.nl, via de Brexit Impact Scan maken bedrijven voor zichzelf inzichtelijk welke acties er genomen dienen te worden.

De campagne trapt af met een radio commercial, gevolgd door ervaringsverhalen (testimonials) met ondernemers en leidinggevenden van instellingen die aan de slag zijn gegaan met de analyse van de impact van Brexit. Vanaf begin februari wordt de campagne vervolgd via social media en advertenties. Een karakter gaat letterlijk laten zien waar Brexit het bedrijfsleven in de weg zit. De slogan van de campagne is: Zorg dat Brexit jouw bedrijf niet in de weg zit.

Campagnemiddelen

Radiospot

Dit geluidsfragment hoort bij de campagne 'Brexit'.