Campagnes 2017

Afgesloten campagnes van het afgelopen jaar.

Video campagnes jaaroverzicht 2017

(Beeldtitel: Campagnes van de Rijksoverheid. Jaaroverzicht 2017.)

VOICE-OVER: De campagnes van de Rijksoverheid in 2017.

(Er verschijnen fragmenten uit spotjes.)

Bijzonder was het vieren van 15 jaar BOB met live-Facebooksessies met Douwe Bob.

(Een man:)

Zo bereikten we ruim 8 miljoen mensen.
VOICE-OVER: En het afscheid van de praatpaal.
Ik ga je zo missen.
VOICE-OVER: Er werden koepelcampagnes met verschillende deelcampagnes gevoerd.
Zoals de campagne preventie, met woninginbraak.
Ramen dicht, lichtje aan en deur op slot.

(Uit een telefoon komt een hand.)

VOICE-OVER: Cybercriminaliteit.

(De hand pakt een sleutelbos.)

En Boefproof.
Gefeliciteerd!

(Mensen blazen op roltongen.)

VOICE-OVER: De langlopende campagne geweld in huiselijke kring met de algemene publiekscampagne.
Ouderenmishandeling is niet altijd even duidelijk.
VOICE-OVER: En begin 2017 een online-activatiecampagne.
Campagnes gericht op grote doelgroepen.

(Beeldtekst: nl-alert.nl. Geef vrijheid door. Belastingdienst.nl/aangifte. Leuker kunnen we 't niet maken. Wel makkelijker.)

LEVENDIGE MUZIEK

Tot specifieke doelgroepen, zoals studenten. Reizigers.
Met het reisadvies van Buitenlandse Zaken ben je altijd goed voorbereid.
VOICE-OVER: Ouders van kinderen in armoede.
Emigranten.
Zwangeren.
We hadden toch afgesproken niet te roken.
VOICE-OVER: En mensen met een arbeidsbeperking.
Gebruikmakend van emoties.

(Een vrouw:)

Dat is zo'n onbeschrijflijk gevoel, zo dankbaar.

(Een man glimlacht.)

VOICE-OVER: Met verschillende handelingsperspectieven zoals het zetten van een handtekening tegen antibioticaresistentie het energiezuinig maken van huizen.
Voor ik het weet, ligt m'n baan op de tocht.
VOICE-OVER: Voor vertrek je route checken.
Het geven van ideeën, meningen en praktijkvoorbeelden over het werken in Nederland.
In de auto de mobiel op stil zetten.
Onderweg ben ik offline.
VOICE-OVER: Je in iemand met een handicap verplaatsen.

(Een ober zit even in een rolstoel.)

Op diverse crossmediale manieren.
Elke stem telt.

(Een jongen ligt op een bank.)

Jaha.
VOICE-OVER: En zo met al deze campagnes in 2017 burgers informeren of gewenst gedrag stimuleren.

(Beeldtekst: Campagnes van de Rijksoverheid. Jaaroverzicht 2017. Het Nederlandse wapenschild met daarnaast: Dienst Publiek en Communicatie. Ministerie van Algemene zaken. Het beeld wordt violet met wit. Beeldtekst: Voor meer informatie campagnemanagement@minaz.nl.)

DE LEVENDIGE MUZIEK EBT WEG