Campagnes

Deze hoofdrubriek bevat 4 rubrieken:

Aandacht in het verkeer

Mail lezen, berichten versturen, Facebook of Twitter checken. Veel mensen gebruiken hun smartphone terwijl ze aan het verkeer deelnemen. Dit leidt tot tientallen doden en honderden gewonden per jaar.

Doel van de campagne

De campagne 'Onderweg ben ik offline' was onderdeel van de brede campagne 'Aandacht op de weg'. Het liet zien dat mensen hun aandacht niet kunnen verdelen tussen verkeer en smartphone.

Over de campagne

De campagne bestaat bestaat onder meer uit:

  • tv-spots;
  • radiospots;
  • banners
  • attentieborden en posters
  • website www.onderwegbenikoffline.nl
  • app 'Fietsmodus', zie www.fietsmodus.nl (onderdeel voor jongeren 12 t/m 21 jaar )

Video Tommy-Boy

Het Ministerie van IenM is een samenwerking aangegaan met Stichting T-Butterfly. De stichting wordt gedragen door Michael Kulkens, wiens 13-jarige zoon in 2015 is omgekomen bij een verkeersongeval.
Tommy-Boy was met zijn telefoon bezig toen hij fietsend een kruispunt overstak. Dhr Kulkens zet zich sindsdien in voor het verspreiden van de boodschap op middelbare scholen dat fietsen en smartphones niet samengaan.
In samenwerking met de stichting is onderstaande video over het verhaal van Tommy-Boy gemaakt.

De Rijksoverheid. Voor Nederland