Campagnes

Deze hoofdrubriek bevat 4 rubrieken:

Campagne NIX18

De campagne van NIX18 bouwt in 2017 verder op de campagne van 2016: NIX18, niet roken, niet drinken.

Doel van de campagne

De campagne was erop gericht om de sociale norm 'niet roken en niet drinken voor je 18e' te versterken. De televisiecommercials zijn met name gericht op de doelgroep ouders met de boodschap: 'Hoe je hem ook maakt, NIX is de afspraak'. De spots moeten ouders stimuleren om afspraken te maken met hun kinderen over het gebruik tabak en alcohol.

Over deze campagne

Niet drinken en roken tot je 18e is normaal. Dit wilde het ministerie van VWS samen met een groot aantal partners in deze grote, meerjarige publiekscampagne laten zien.

Op de site nix18.nl staan tips, maar ook verhalen van bekende Nederlanders en voorbeelden van hoe scholen, verenigingen en sportclubs hun feesten inrichten. En is er een tool waarmee materiaal zoals posters en banners konden worden gemaakt voor elke gelegenheid van NIX.

De campagne bestond onder meer uit:

  • tv-spots;
  • online video‚Äôs;
  • website www.nix18.nl;
De Rijksoverheid. Voor Nederland