Nieuwsbericht avondklok in eenvoudige taal
Let op, dit is een oud nieuwsbericht. Lees meer informatie over corona in eenvoudige taal.
Er zijn veel besmettingen als vrienden en familie elkaar bezoeken.
Er zijn veel zorgen over nieuwe vormen van het virus.
Daarom geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok.
De Tweede Kamer heeft dit vandaag goedgekeurd.
De avondklok duurt tot 10 februari 04.30 uur.
De volgende regels gelden vanaf zaterdag 23 januari.
U blijft binnen tussen 21.00 uur en 04.30 uur.
U mag alleen naar buiten als het echt moet.
U moet bewijzen dat u op straat bent met een goede reden.
Dit doet u met het formulier ‘Eigen verklaring avondklok’.
Bent u voor uw werk buiten? Dan moet u ook een Werkgeversverklaring hebben.
Origineel nieuwsbericht en formulieren avondklok
-
Vanaf zaterdag 23 januari geldt een avondklok
In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Daar heeft de Tweede Kamer vandaag mee ingestemd. Dat betekent ...
-
Samenvatting in beeld: Avondklok
In deze beeldsamenvatting staan de regels rond de avondklok uitgelegd voor mensen die moeite hebben met informatie in tekst.
-
Formulier 'Eigen verklaring avondklok'
Als het noodzakelijk is dat u tijdens de avondklok naar buiten gaat, dan moet u het formulier ‘Eigen verklaring avondklok’ bij ...
-
Formulier 'Werkgeversverklaring avondklok'
Als u tijdens de avondklok voor het werk buiten moet zijn, dan heeft u het formulier 'Eigen verklaring avondklok' en een ...