Nieuwsbericht avondklok in eenvoudige taal

Let op, dit is een oud nieuwsbericht. Lees meer informatie over corona in eenvoudige taal.

Er zijn veel besmettingen als vrienden en familie elkaar bezoeken.
Er zijn veel zorgen over nieuwe vormen van het virus. 
Daarom geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. 
De Tweede Kamer heeft dit vandaag goedgekeurd. 
De avondklok duurt tot 10 februari 04.30 uur.

De volgende regels gelden vanaf zaterdag 23 januari.
U blijft binnen tussen 21.00 uur en 04.30 uur.  

U mag alleen naar buiten als het echt moet.
U moet bewijzen dat u op straat bent met een goede reden.
Dit doet u met het formulier ‘Eigen verklaring avondklok’.
Bent u voor uw werk buiten? Dan moet u ook een Werkgeversverklaring hebben.