Nieuwsbericht Tweede stap openingsplan in eenvoudige taal

Er zijn nieuwe regels vanaf 19 mei. Omdat er minder mensen in het ziekenhuis liggen, is er meer mogelijk. 

Let op: dit is een oud nieuwsbericht.

Sportscholen gaan open

Sportscholen gaan weer open. 
Er mogen dan maximaal 30 mensen in 1 ruimte sporten.
Iedereen houdt 1,5 meter afstand van elkaar.
Mensen vanaf 18 jaar mogen nog geen groepslessen volgen.
In de sportschool mogen maximaal 30 mensen zijn.
Personeel telt niet mee.
Wedstrijden mogen nog niet binnen. 
Publiek mag nog niet binnen. Kleedkamers zijn gesloten. 
Reserveer vooraf. 
Binnen draagt u een mondkapje. Dat mag af tijdens het sporten.
 

Pretparken gaan open

Pretparken gaan open. 
U moet reserveren
U mag samen met 1 persoon naar een pretpark.  
Kinderen tot en met 12 jaar tellen niet mee.
Komt u uit hetzelfde huishouden? Dan mag u voor meerdere mensen reserveren.
 

Openluchtmusea gaan open

Openluchtmusea gaan weer open. 
U moet reserveren. 
U mag samen met 1 persoon naar een openluchtmuseum. 
Kinderen tot en met 12 jaar tellen niet mee.
Komt u uit hetzelfde huishouden? Dan mag u voor meerdere mensen reserveren. 
 

Terrassen buiten blijven langer open

Terrassen blijven langer open. 
Van 06.00 uur in de ochtend tot 20.00 uur in de avond.
De regels op het terras blijven hetzelfde. 
 

Bibliotheken gaan weer open vanaf 20 mei

Vanaf 20 mei kunt u weer naar de bibliotheek.
U moet wel reserveren. 
 

Bekijk wat er nog meer verandert

In het nieuwsbericht van 11 mei staat wat er nog meer verandert op 19 mei

Basisregels blijven belangrijk

Blijf de basisregels volgen. Ook als u al een prik heeft gehad. 

Dit zijn de basisregels:
Was uw handen.
Houd 1,5 meter afstand. 
Blijf thuis bij klachten en laat u testen.

Ga weg als het ergens druk is.

Laat u prikken zodra dit kan. 
 

Derde stap in het openingsplan

Vanaf 9 juni is er misschien meer mogelijk.
Dat kan als er minder mensen in het ziekenhuis liggen.
Het kabinet beslist op 1 juni of dit kan.