Krijg ik geld terug bij een storing van mijn internet, televisie of telefoon?

U heeft recht op een vergoeding bij een internet-, televisie-  of telefoniestoring die langer duurt dan 12 uur. Ook zakelijke klanten hebben recht op een vergoeding.

Vergoeding bij een abonnement

De hoogte van de vergoeding die u bij een storing krijgt, hangt af van uw maandelijkse abonnementskosten. Bij een storing van tussen de 12 en 24 uur krijgt u ten minste 1/30 deel van uw maandelijkse abonnementskosten terug. Duurt de storing tussen de 24 en 48 uur? Dan heeft u recht op een vergoeding van 2/30 deel van de maandelijkse abonnementskosten, enzovoort.

Vergoeding bij een prepaid contract

Heeft u een prepaid contract? Dan krijgt u per 24 uur dat de storing duurt, € 0,50 terug.

Minimale vergoeding

De minimale vergoeding is, zowel bij een abonnement als een prepaid contract, altijd € 1. U heeft recht op deze vergoeding als de storing langer dan 12 uur duurt.

Andere vergoeding

In plaats van geld kunt u ook een andere vergoeding ontvangen van uw aanbieder. Bijvoorbeeld extra data of beltegoed. Dit kan alleen als u hiermee uitdrukkelijk akkoord gaat.