Hoe dien ik een klacht in over een taxi?

Klachten over een taxi kunt u indienen bij de taxichauffeur of het taxibedrijf. Als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, kunt u contact opnemen met een geschillencommissie.

Klacht indienen over taxibedrijf

U kunt op verschillende manieren een klacht indienen over een taxibedrijf:

  • per brief of telefoon naar het taxibedrijf;
  • rechtstreeks bij de taxichauffeur.

Het taxibedrijf moet binnen 6 weken reageren op uw klacht. Als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, kunt u contact opnemen met een geschillencommissie.

Wat moet ik doorgeven?

Voor een goede behandeling van uw klacht, is het belangrijk om zoveel mogelijk gegevens door te geven. Denk aan de naam van het taxibedrijf, het ophaaladres, de bestemming en het kenteken van de taxi.

Veel gegevens staan op de ritbon. Een taxichauffeur is verplicht om een bon te geven. U kunt deze bon gebruiken als bewijsstuk. 

Conflict met taxibedrijf

Bent u het niet eens met de reactie van het taxibedrijf op uw klacht? Dan is er sprake van een conflict. U kunt in dit geval een geschillencommissie inschakelen. De meeste taxibedrijven zijn aangesloten bij de Geschillencommissie Taxivervoer. De Geschillencommissie is een onpartijdige groep mensen, die bij een meningsverschil beslist wie gelijk heeft. En of u in aanmerking komt voor een schadevergoeding.