Op 14 mei 2024 is in Rotterdam door de Marokkaanse minister Leila Benali (Energy Transition and Sustainable Development) en minister voor Klimaat en Energie Rob Jetten een gezamenlijk actieplan ondertekend voor 2024-2025. Dit actieplan vormt de agenda voor de uitvoering van de in 2023 ondertekende verklaring over bilaterale samenwerking op het gebied van hernieuwbare energie, waaronder waterstof.