Staatssecretaris Aartsen (Openbaar Vervoer en Milieu) informeert de Tweede Kamer over de voortgang van de monitoring van het robuust worden van de omgevingsdiensten. Omgevingsdiensten moeten op 1 april 2026 robbust zijn. De staatssecretaris gaat daarbij in op de mogelijke consequenties voor het geval dat omgevingsdiensten op 1 april 2026 niet voldoen aan de robuustheidscriteria. Hij stuurt een managementssamenvatting van de analyse van de 2e voortgangsrapportages mee met de Kamerbrief.

Kamerbrief over voortgang monitoring robuuste omgevingsdiensten september 2025