E-factureren bij IenW

Leveranciers van de Rijksoverheid mogen hun facturen al enkele jaren elektronisch verzenden naar de rijksdiensten. Sinds 1 januari 2017 is dat verplicht bij alle nieuwe inkoopovereenkomsten met het Rijk. Ook het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) maakt gebruik van elektronische facturatie (e-facturatie). 

Vergroot afbeelding Fiets en auto in straat
Beeld: ©Rijksoverheid

Factuurvereisten

De factuurvereisten waaraan uw e-factuur moet voldoen om in behandeling te worden genomen, zijn: 

Wanneer 1 van bovenstaande factuureisen onduidelijk zijn, of u heeft geen opdrachtbrief ontvangen, neem dan contact op met de besteller van de levering of dienst.

Servicedesk facturen

Heeft u vragen over de betaling van uw factuur of wilt u een herinnering/aanmaning versturen? Dan kunt u terecht bij de Servicedesk via e-mail (servicedeskFenI@minienw.nl) of telefoon (070 456 1011). De Servicedesk is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 16.00 uur. 

Informatie over e-factureren aan de Rijksoverheid

Op de website helpdesk e-factureren vindt u informatie over de verschillende manieren van e-factureren, het melden van incidenten in e-factuurketens en antwoorden op andere vragen over e-factureren aan de Rijksoverheid.