Minister Wiersma (LVVN) informeer de Tweede Kamer dat er een aanvraag bij de Europese Commissie is gedaan voor een nieuwe derogatie. Op 31 december 2025 zal de huidige derogatie op de Nitraatrichtlijn aflopen.

Kamerbrief over verzoek voor een derogatie op de Nitraatrichtlijn