Waar kan ik digitale producten melden die niet voor iedereen toegankelijk zijn?
Als een product niet toegankelijk is voor iedereen, kunt u dit melden bij de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI). Bijvoorbeeld als u problemen heeft met een geldautomaat, televisie, computer of e-reader die u niet goed kunt bedienen. Doordat u bijvoorbeeld te veel kracht nodig heeft om een knop in te drukken. Of als de handleiding niet toegankelijk is. Bijvoorbeeld doordat de tekst in de handleiding niet beschikbaar is in het Nederlands. Of doordat het contrast (donker op licht) van de tekst onvoldoende is.
Voorbeelden van wat u kunt melden bij deze toezichthouder
U kunt problemen met de toegankelijkheid melden van bijvoorbeeld:
- personal computers (pc’s)
- smartphones
- tablets
- internetkastjes, zoals routers en modems
- huistelefoons
- eenvoudige mobiele telefoons (dumbphones of gsm’s)
- televisies die een tv-signaal ontvangen
- slimme tv’s (smart-tv’s)
- apparaten om films of muziek af te spelen (mediaspelers, ontvangers)
- e-readers
- geldautomaten
- betaalautomaten (bijvoorbeeld in winkels)
- automaat voor papieren tickets
- automaat voor reistickets
- incheckautomaten
- informatiezuilen of schermen waarop u zelf iets kunt opzoeken
Melding doen van andere producten of diensten
Andere producten of diensten melden die niet toegankelijk zijn