Hoe kan ik een klacht indienen over postbezorging?

Heeft u een klacht over postbezorging, dan kunt u deze indienen bij het postbedrijf. U kunt het beste eerst telefonisch contact opnemen met het bedrijf. Daarna kunt u een brief sturen met uw klacht.

Klacht indienen als ontvanger post

Verwacht u een brief of pakket? En heeft u die niet of te laat ontvangen? Vraag de verzender dan om een klacht in te dienen bij het postbedrijf.

U kunt ook zelf een klacht indienen bij het postbedrijf. Hiervoor kunt u gebruik maken van de voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als ontvanger op Consuwijzer.nl. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u geen vervolgstappen nemen. Dit kan alleen de verzender doen, bijvoorbeeld naar De Geschillencommissie stappen. De verzender heeft namelijk een overeenkomst met het postbedrijf.

Klacht indienen als verzender post

Heeft u een brief of pakket verstuurd, maar is deze niet bezorgd of veel te laat bezorgd? Dan kunt u een klacht indienen bij het postbedrijf. U kunt hiervoor gebruik maken van de voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als verzender op Consuwijzer.nl.

Komt u er niet uit met het postbedrijf? Dan kunt u naar De Geschillencommissie Post. Het bedrijf moet wel aangesloten zijn bij de commissie.

Klachtenprocedure postvervoerbedrijf

Alle postvervoerbedrijven moeten een klachtenregeling hebben voor ontvangers en verzenders van post. Dit staat in de Postwet. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op de regels uit de Postwet.