Hoe kan ik een klacht indienen over postbezorging?

U kunt een klacht over postbezorging indienen bij het postbedrijf. Bijvoorbeeld als een brief of pakket niet bezorgd is.

Klacht indienen als verzender post

Heeft u een brief of pakket verstuurd, maar is die post niet bezorgd of veel te laat? Dan kunt u een klacht indienen bij het postbedrijf. Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als verzender.

Komt u er als verstuurder van post niet uit met het postbedrijf? Dan kunt u naar de Geschillencommissie Post. Het bedrijf moet wel aangesloten zijn bij de commissie.

Klacht indienen als ontvanger van post

Heeft u een brief of pakket niet of te laat ontvangen? Dan kunt u een klacht indienen bij het postbedrijf. 

U kunt ook eerst contact opnemen met het bedrijf waarvan u post verwacht. De postverzender kan een klacht indienen bij het postvervoersbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender. 

Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief: bestelling te laat geleverd

Klachtenprocedure postvervoerbedrijf

Alle postbedrijven moeten een klachtenregeling hebben voor ontvangers en verzenders van post. Dit staat in de Postwet 2009. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op de regels.