Twitter @Rijksoverheid

Heeft u vragen over het coronavirus en de maatregelen? U kunt dan terecht bij het publieksinformatienummer 0800 - 1351 (tussen 08:00 en 20:00 uur).

Voor het maken van een afspraak voor een coronatest kunt u bellen met 0800-1202. Houd uw burgerservicenummer (BSN) bij de hand. 

Bent u ondernemer en heeft u vragen over de gevolgen voor uw onderneming? Ga dan voor meer informatie naar het KVK Coronaloket: https://www.kvk.nl/coronaloket/

Beantwoording van uw vraag via Twitter

We zijn van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur online. We streven ernaar uw vraag binnen 2 uur te beantwoorden.

Vanwege drukte duurt het nu langer voordat wij reageren. Onze excuses voor het ongemak. 

Ontvangen we een vraag buiten onze openingstijden? Dan beantwoorden we deze zodra we weer online zijn.

In sommige gevallen vragen wij u om contact met ons op te nemen via telefoon of e-mail. Bijvoorbeeld als Twitter zich niet leent voor beantwoording, omdat het antwoord op uw vraag te lang is voor een Twitterbericht.

Als een andere organisatie uw vraag beter kan beantwoorden, verwijzen wij u door. U ontvangt van ons de contactgegevens van de organisatie.

Twitteraccount alleen voor beantwoording van vragen

Via @Rijksoverheid beantwoorden we alleen vragen. We nemen geen suggesties, meningen of klachten in behandeling die zijn ingediend via Twitter. Deze kunt u telefonisch of per mail aan ons doorgeven.

@Rijksoverheid doet geen woordvoering of persvoorlichting. Journalisten kunnen terecht bij de persvoorlichters en woordvoerders van de ministeries.