Aanvraag legitimatiebewijs gerechtsdeurwaarder

Op deze webpagina kunt u het formulier downloaden om het legitimatiebewijs gerechtsdeurwaarder aan te vragen. Op grond van artikel 13 van de Gerechtsdeurwaarderswet dient u zich als gerechtsdeurwaarder desgevraagd te kunnen legitimeren door middel van een legitimatiebewijs.

Na ontvangst van uw aanvraag wordt deze binnen vier tot zes weken verwerkt.

Door de coronacrisis moet u rekening houden met een langere behandeltermijn van uw verzoek dan u van ons gewend bent.

U krijgt het legitimatiebewijs (geldig voor 5 jaar) toegestuurd naar uw kantooradres.

Wanneer u uw legitimatiebewijs bent kwijtgeraakt, kunt u ook via het formulier Aanvraag Legitimatiebewijs Gerechtsdeurwaarders een nieuwe pas aanvragen.

Neemt u ontslag als gerechtsdeurwaarder? Dan wordt u verzocht het legitimatiebewijs zelf vernietigen. U hoeft dit niet terug te sturen naar het ministerie.

Download het formulier Aanvraag Legitimatiebewijs Gerechtsdeurwaarders  en stuur het formulier op naar het ministerie van Justitie en Veiligheid. De benodigde pasfoto dient te voldoen aan een aantal voorschriften.

U dient het formulier te sturen naar:

Ministerie van Justitie en Veiligheid
Directie Juridische en Operationele Aangelegenheden (DJOA)
Cluster Benoemingen (N19.104)
Postbus 20301
2500 EH  DEN HAAG

U krijgt het legitimatiebewijs (geldig voor 5 jaar) toegestuurd naar uw kantooradres.

Wanneer u uw legitimatiebewijs bent kwijtgeraakt, kunt u ook via het formulier Aanvraag Legitimatiebewijs Gerechtsdeurwaarders een nieuwe pas aanvragen.

Neemt u ontslag als gerechtsdeurwaarder? Dan wordt u verzocht het legitimatiebewijs zelf te vernietigen. U hoeft dit niet terug te sturen naar het ministerie.