Waar kan ik terecht met vragen over fraude als ik twijfel over een product of dienst?
Als u twijfels heeft over een aangeboden product of dienst, kunt u contact opnemen met de Fraudehelpdesk. De Fraudehelpdesk kan u helpen met informatie over allerlei verschijningsvormen van fraude en oplichting. Ook kleine ondernemers kunnen hier met vragen terecht.
Alle vormen van fraude
U kunt bij de Fraudehelpdesk terecht met vragen over alle soorten fraude. U kunt bijvoorbeeld terecht met vragen over:
- relatiefraude;
- faillissementsfraude;
- identiteitsfraude;
- loterijfraude;
- verzekeringsfraude;
- merkvervalsing;
- beleggingsfraude;
- telecomfraude.
Voorkomen van fraude
De Fraudehelpdesk helpt voorkomen dat u slachtoffer wordt van fraude. Als u toch bent opgelicht, kan de Fraudehelpdesk u doorverwijzen naar de juiste instantie. Bovendien kan de Fraudehelpdesk wellicht voorkomen dat ook andere mensen slachtoffer worden van een bepaalde fraudeur.
Documenten
-
Hoe voorkom ik dat criminelen mijn creditcard of bankpas skimmen?
Skimmen of skimming betekent dat uw betaalgegevens worden gekopieerd zonder dat u dat weet. Skimmers kunnen bijvoorbeeld met ...
-
Welke organisaties mogen een kopie van mijn identiteitsbewijs maken?
Slechts enkele organisaties mogen een kopie van uw identiteitsbewijs maken. Uw werkgever en banken mogen dit bijvoorbeeld. In de ...