Vraag en antwoord - Bescherming van consumenten
40 vragen en antwoorden over Bescherming van consumenten
Product kopen
- Moet er een prijs op een product staan?
- Voor welke producten is een CE-markering verplicht?
- Hoe weet ik of een keurmerk betrouwbaar is?
- Wat moet ik doen als een bedrijf ongevraagd een product opstuurt?
- Wat zijn mijn rechten bij een product dat kapot is?
- Welke garanties heb ik op een product?
- Wat zijn mijn rechten bij kopen op afstand?
- Wat zijn mijn rechten als ik een product koop in een Europees land?
- Waar moet ik op letten als ik bij webwinkels buiten de Europese Unie (EU) koop?
Koopovereenkomst
Bank en betalen
Hulp bij conflicten
Leningen
Energie
Klacht indienen
Overheid en consumentenbescherming
Overig
- Hoe kan ik slimme apparaten veilig gebruiken?
- Wat zijn de regels als ik een piercing of tatoeage wil aanbrengen?
- Krijg ik als reiziger geld terug bij calamiteiten, zoals overboeking of natuurramp?
- Wanneer krijg ik te maken met een gerechtsdeurwaarder?
- Waar kan ik terecht met een klacht over een incassobureau?
- Wat zijn mijn rechten bij vertraging, annulering of overboeking van een vlucht?